• zak.edu.pl  »  
  • Aktualności  »  
  • Szerokie kompetencje i kreatywność – które drzwi otwiera wiedza z zakresu marketingu internetowego?

Szerokie kompetencje i kreatywność – które drzwi otwiera wiedza z zakresu marketingu internetowego?

14.3.2023

Marketing internetowy daje wiele możliwości. To kreatywna branża pozwalająca na rozwój zawodowy w niemalże każdym biznesie. Co więcej, specjaliści z dziedziny marketingu internetowego mogą liczyć na ciągły rozwój i poszerzanie swoich kompetencji. Wszystko to dlatego, że trendy w sieci często się zmieniają. Jak zacząć swoją przygodę z marketingiem internetowym i jaka praca na Ciebie czeka? Odpowiadamy!  

Co to jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to działania, których celem jest zarówno wprowadzenie danych produktów czy usług na rynek, jak i ich skuteczna reklama. Kampanie realizowane są za pośrednictwem internetu, np. poprzez stronę internetową czy media społecznościowe. Celem tych działań jest dotarcie do jak największego grona odbiorców, którzy mogliby zainteresować się ofertą. Korzyści, jakie płyną ze stosowania tej formy marketingu, to przede wszystkim optymalizacja kosztów, automatyzacja, szeroki zasięg i możliwość bieżącego sprawdzania skuteczności prowadzonej kampanii.

W marketingu internetowym wyróżnia się następujące rodzaje reklamy:

  • SEO – czyli pozycjonowanie strony internetowej za pomocą fraz kluczowych, tak, by była lepiej widoczna w wyszukiwarkach,

  • SEM – płatna reklama w wynikach wyszukiwania,

  • content marketing – tworzenie i publikacja różnych treści online w celu zaangażowania i utrzymania klientów. Różnicowanie treści i wykorzystanie do dystrybucji różnych kanałów dają możliwość dotarcia do bardzo szerokiej grupy odbiorców.

  • e-mail marketing – tj. reklama poprzez wysyłanie e-maili (np. newsletter),

  • video marketing – tworzenie treści video i zarządzanie serwisami,

  • display – wyświetlanie atrakcyjnej zawartości (reklam) konkretnym grupom odbiorców,

  • influence marketing – polegający na promocji towarów, produktów czy usług poprzez influencerów, a więc znane osoby, które aktywnie działają w sieci,

  • tzw. Adsy – np. Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads czy TikTok Ads, czyli płatna reklama w wyszukiwarce lub mediach społecznościowych.

Marketing internetowy – jak zacząć?

Zastanawiasz się, jak zacząć swoją przygodę z marketingiem internetowym? Choć taka praca opiera się przede wszystkim na kreatywności to, aby zostać specjalistą, trzeba też zdobyć odpowiednią wiedzę. Możesz ją uzyskać, zapisując się i uczęszczając na kurs Marketing internetowy w Żaku (https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/ksztalcenie-jednoroczne/marketing-internetowy). Zaledwie 120 godzin nauki w wersji online otworzy Ci drzwi do owocnej, rozwojowej kariery.

Niezależnie od tego, czy chcesz pracować dla kogoś, czy zależy Ci na wypromowaniu swojego biznesu, w Żaku nauczysz się projektować i optymalizować kampanie w Google Ads, Facebook Ads, Instagram Ads i TikTok Ads. Dowiesz się też, jak tworzyć content, zgodny z zasadami SEO. Zyskasz również potrzebną wiedzę z zakresu budowania stron internetowych i prowadzenia e-commerce w oparciu o WordPress. Podczas zajęć praktycznych przeanalizujesz również przykładowe kampanie reklamowe z wykorzystaniem Google Analytics.

Kurs marketing internetowy to pierwszy krok na Twojej wymarzonej ścieżce zawodowej. Zdobyta wiedza i kreatywność to klucz do sukcesu w roli specjalisty. Z Żakiem możesz bez wychodzenia z domu nauczyć się wszystkiego, co niezbędne, by zacząć owocną karierę! Dzięki temu, że podzieliliśmy naukę na kilka modułów, zdobędziesz ogólne pojęcie o każdym z elementów, które składają się na obszary marketingu internetowego. Poza poznaniem zasad tworzenia skutecznych reklam dowiesz się również, w jaki sposób komunikować się z odbiorcami. Stawiamy na kompleksową wiedzę i eksperckie podejście. Po zakończonym kursie otrzymasz zaświadczenie o jego ukończeniu (zgodne z rozporządzeniem MEN) oraz oficjalny certyfikat, co z pewnością zachęci przyszłych pracodawców do współpracy właśnie z Tobą.

Marketing internetowy – praca z przyszłością

Wiesz już, jak zacząć swoją przygodę z marketingiem internetowym, ale co dalej? Praca w tym obszarze jest ciekawa, kreatywna, rozwojowa i często może być wykonywana zdalnie. Specjaliści w tej dziedzinie najczęściej pracują w takich miejscach, jak agencje marketingowe oraz digitalowe czy działy marketingu i przedsiębiorstwa. Wiedza ta sprawdza się również wśród osób prowadzących własny biznes, ponieważ pozwala na pełną kontrolę działań, skuteczne optymalizowanie kosztów oraz ułatwia utrzymywanie interakcji z odbiorcami, co daje możliwość jeszcze lepszego poznania ich potrzeb.

Praca w marketingu internetowym jest wyjątkowo przyszłościowa. Co to znaczy? Specjalista w tej dziedzinie może liczyć na stały rozwój, gdyż internetowe trendy zmieniają się błyskawiczne. Co więcej – możliwości, jakie daje zarówno internet, jak i konkretne platformy, wciąż się powiększają. To właśnie ten rodzaj reklamy jest aktualnie najchętniej wybierany, przede wszystkim ze względu na szeroką grupę odbiorców, możliwość docierania do nich przez całą dobę oraz zoptymalizowane koszty.

Jeśli więc chcesz zmienić zawód na kreatywny i naprawdę przyszłościowy, poszerzyć obecne kompetencje lub zająć się marketingiem swojej firmy na najwyższym poziomie – zacznij od zapoznania się z ofertą Żaka!