Jak rozwijać własną praktykę dietetyczną online?

14.11.2024

Rosnące zainteresowanie usługami dietetyków sprawia, że kolejni specjaliści decydują się na prowadzenie własnej praktyki dietetycznej – również w formie online. Zdalne konsultacje przy użyciu internetowych komunikatorów do wideorozmów stały się dziś całkowitą normą. Jak rozwijać swoją markę osobistą jako dietetyk internetowy i pozyskiwać nowych klientów?

Zawód dietetyk – podstawowe informacje

Dietetyk to specjalista ochrony zdrowia, posiadający wiedzę w zakresie żywienia człowieka zdrowego i chorego. Oprócz sporządzania planów żywieniowych dla osób, które potrzebują w diecie konkretnych składników i wartości odżywczych, dietetyk:

  • ocenia sposób żywienia, stan odżywienia i zapotrzebowanie na konkretne składniki odżywcze osób zdrowych oraz chorych;

  • planuje, prowadzi i nadzoruje indywidualne oraz zbiorowe żywienie osób zdrowych i chorych;

  • organizuje i kontroluje etapy produkcji potraw, biorąc pod uwagę ewentualne zagrożenia;

  • zajmuje się prowadzeniem dokumentacji żywieniowej w podmiotach leczniczych czy zakładach żywienia zbiorowego;

  • prowadzi działalność edukacyjną i udziela porad żywieniowych.

Rozwój praktyki dietetycznej online – sposoby

Własną praktykę dietetyczną online można rozwijać na wiele sposobów – a pomóc mogą w tym m.in. social media i odpowiednia strona internetowa.

Aktywność w mediach społecznościowych

Social media – szczególnie Instagram, TikTok i Facebook – stanowią dziś istotne narzędzie pracy dietetyków. Profile cenionych polskich specjalistów mogą pochwalić się tysiącami obserwatorów, którzy chcą mieć codzienny dostęp do dietetycznych wskazówek. Dietetycy publikują w mediach społecznościowych treści tekstowe, graficzne, a nawet wideo na poszczególne tematy związane ze zdrowym odżywianiem czy suplementacją. Coraz popularniejsze stają się również live’y, czyli transmisje online na żywo, podczas których obserwatorzy mają szansę od razu uzyskać odpowiedzi na pytania i zdobyć wiedzę na temat odżywiania, suplementacji czy leczenia. Jeżeli konta prowadzone są w profesjonalny sposób, stanowią dodatkową zachętę do skorzystania z usług właśnie tego dietetyka. Chcąc rozwijać swoją praktykę dietetyczną online, nie bój się więc stworzyć własnego profilu i dodawać angażujących, wartościowych treści, które odpowiedzą na niezadane pytania Twojej grupy docelowej. Najlepiej, jeśli postawisz na jedną, konkretną dziedzinę dietetyki – tę, która jest Ci najbliższa (np. porady żywieniowe dla osób z celiakią lub podstawy odżywiania i suplementacji kobiet).

Strona internetowa

Nie tylko social media pozwalają budować markę osobistą online – warto wykorzystać również stronę internetową. Może być ona zarówno wizytówką i miejscem do zapisów na konsultacje, jak również źródłem cennej wiedzy z zakresu dietetyki. Co jakiś czas możesz publikować na niej wpisy blogowe na konkretne tematy z dziedziny, którą się zajmujesz. W ten sposób będziesz dzielić się wiedzą z osobami odwiedzającymi witrynę, przedstawisz się w roli eksperta i z dużym prawdopodobieństwem zachęcisz kolejne osoby do nawiązania współpracy. Strona internetowa może być też miejscem, w którym umieścisz swoją przykładową dietę online – np. przeciwzapalną dietę 2000 kcal czy dietę redukcyjną 1800 kcal. Dzięki temu odbiorcy zyskają szansę na zapoznanie się z Twoimi planami dietetycznymi jeszcze przed nawiązaniem współpracy.

Promocja w sieci

Rozwój praktyki dietetycznej w sieci może niekiedy wymagać dodatkowej reklamy – swoją wiedzą w sieci dzieli się bowiem coraz więcej specjalistów, a to wiąże się z dużą konkurencją. W promowaniu własnego gabinetu i publikowanych treści mogą pomóc m.in. takie narzędzia jak Google Ads, płatne reklamy na Instagramie czy newsletter. Internetowy marketing może w znacznym stopniu pomóc w dotarciu do nowych klientów, którzy potrzebują pomocy doświadczonego specjalisty.

Czy, aby pracować jako dietetyk, trzeba ukończyć studia?

Aktualne rozporządzenia Ministra Zdrowia wskazują, że do uzyskania kwalifikacji do wykonywania zawodu dietetyka konieczne jest ukończenie studiów wyższych z obszaru dietetyki i uzyskanie tytułu licencjata lub magistra. Do prowadzenia prywatnej praktyki dietetycznej – online lub stacjonarnie – wystarczające okazuje się jednak odbycie specjalnego kursu lub ukończenie studiów podyplomowych z dietetyki. W ofercie kształcenia jednorocznego w szkołach Żak dostępny jest kompleksowy kurs „Konsultant ds. dietetyki” zarówno w formie stacjonarnej, jak i online. Ucząc się u nas w teorii i w praktyce:

  • uzyskasz wiedzę na temat podstaw psychologii i psychodietetyki;

  • poznasz anatomię człowieka (m.in. budowę układu pokarmowego);

  • dowiesz się, w jaki sposób działają antagonistyczne ośrodki głodu i sytości;

  • poznasz właściwości i bilans energetyczny konkretnych składników pokarmowych;

  • zyskasz wiedzę na temat suplementów w diecie;

  • nauczysz się sporządzać plany dietetyczne, m.in. w profilaktyce chorób cywilizacyjnych;

  • dowiesz się, jak planować diety redukcyjne czy lekkostrawne;

  • poznasz ilościowe i jakościowe metody oceny jadłospisów;

  • zyskasz niezbędną wiedzę do profesjonalnej opieki nad klientami.

Kurs pozwoli Ci zdobyć umiejętności i wiedzę potrzebne do podjęcia pracy związanej z dietetyką w takich miejscach jak poradnie i gabinety dietetyczne, szpitale i sanatoria, domy opieki, hotele, restauracje, oddziały przedszkolne czy firmy cateringowe. Po ukończeniu kursu możesz też otworzyć własną działalność i prowadzić własną praktykę dietetyczną. Chcesz zostać jednym z kursantów Żaka? Zapisz się na kurs „Konsultant ds. dietetyki” za pośrednictwem naszej strony.