Dlaczego warto założyć konto na TikToku?

29.9.2023

TikTok to platforma, która bije rekordy popularności – z aplikacji obecnie korzysta ponad miliard osób na całym świecie. Jednocześnie wiele osób uważa, że na TikToku czas spędzają głównie młode osoby. Nie do końca jest to jednak prawda, a posiadanie konta na tej platformie powinny rozważyć przede wszystkim… firmy.

Jak działa TikTok w Polsce i kto korzysta z aplikacji w naszym kraju?

Get Hero i SWPS Innowacje opublikowały w 2022 r. raport „Kim są polscy użytkownicy TikToka?” Z niego wynika, że wśród osób korzystających z aplikacji 1-5 razy dziennie najwięcej jest użytkowników powyżej 26. roku życia; powyżej 6 razy dziennie z TikToka korzystają głównie osoby młodsze. Warto też zwrócić uwagę na to, czego poszukują w aplikacji osoby powyżej 26. roku życia (czyli potencjalni konsumenci) – najbardziej liczą się dla nich oryginalne i kreatywne materiały. Dla firm, które chciałyby wykorzystać TikToka do promowania swoich produktów i usług, jest to niezwykle istotna informacja; okazuje się bowiem, że otrzymują one gotową wskazówkę dotyczącą tego, w jaki sposób powinny tworzyć swoje materiały reklamowe.

Oprócz tego użytkownicy TikToka (zarówno ci starsi, jak i młodsi) chętnie szukają również materiałów poradnikowych, czyli np. różnego rodzaju trików i podpowiedzi z wielu dziedzin, takich jak choćby gotowanie czy psychologia. Dużym zainteresowaniem cieszą się też wszelkie lifehacki. Z tego względu TikTok może być przydatną aplikacją nie tylko dla firm, chcących zdobyć potencjalnych klientów za pośrednictwem kolejnej platformy społecznościowej, ale też dla zwykłych osób, poszukujących ciekawych, kreatywnych treści i mnóstwa szybkich, krótkich porad na różne tematy.

Wciągające i merytoryczne materiały lub publikacje „na luzie”

Kluczem do sukcesu, jeśli chodzi o prowadzenie konta na TikToku, jest zatem albo wrzucanie merytorycznych, świetnie skondensowanych materiałów, stanowiących „pigułki wiedzy”, albo wręcz przeciwnie – luźnych publikacji i memów. Firmy wykorzystują obie te strategie; pierwsza jest nastawiona wprost na zachęcenie do zakupu konkretnych produktów lub skorzystania z usług danego przedsiębiorcy. Druga – na budowanie określonego wizerunku marki. Tym samym TikTok to świetne narzędzie dla wszystkich, którzy pracują w marketingu internetowym (kurs dla osób chcących rozpocząć karierę w tej branży znajduje się w ofercie Żaka) lub prowadzą własną firmę.

Jak założyć konto na TikTok?

Aby założyć konto na TikTok, należy w pierwszej kolejności ściągnąć aplikację na telefon. Następnie należy zaznaczyć, że chcemy założyć konto, korzystając z opcji „Użyj numeru telefonu lub adresu e-mail” oraz podać podstawowe dane. Jeśli z konta chce korzystać firma, należy przełączyć profil na biznesowy – można to zrobić klikając trzy poziome kreski w prawym górnym roku. Następnie należy wybrać opcję „Ustawienia i prywatność” oraz „Konto” i kliknąć „Przełącz się na konto biznesowe”.