Jak prowadzić szkolenia kosmetyczne i budować markę osobistą?

29.10.2024

Prowadzenie szkoleń kosmetycznych to krok, na który z czasem decyduje się wiele specjalistek z zakresu wizażu, masażu kosmetycznego czy innych zabiegów pielęgnacyjnych. Jak zbudować markę osobistą, wyróżnić się na tle konkurencji i przygotować się do organizacji własnych kursów?

Budowa marki osobistej – absolutna podstawa

Chcąc prowadzić własne szkolenia kosmetyczne i dzielić się swoją wiedzą oraz doświadczeniem, w pierwszej kolejności warto zadbać o zbudowanie marki osobistej. To sposób, w jaki dana osoba jest postrzegana w konkretnym środowisku i wszystko to, co wyróżnia ją na tle konkurencji. Składa się na nią m.in. wizerunek, umiejętności, wartości czy sam styl komunikacji. Właściwie budowana, silna marka osobista pomaga zgromadzić zaufaną społeczność i zwiększa rozpoznawalność. Doskonałe narzędzie do marketingu osobistego stanowią dziś media społecznościowe. Chcąc wyróżnić się w środowisku specjalistów z zakresu kosmetologii i kosmetyki, warto więc wykorzystać profil np. na Instagramie do publikowania wartościowych grafik i treści tekstowych z cennymi wskazówkami. Dobrym krokiem może się okazać również nagrywanie krótkich tutoriali – np. z makijażem na konkretną okazję czy szybkim automasażem twarzy. Ciekawe nagrania i posty szybko docierają do zainteresowanych tematem osób, a te mogą przekazywać je dalej – to najprostszy krok do zwiększenia rozpoznawalności. Markę osobistą można budować również poprzez nawiązywanie i podtrzymywanie relacji z innymi specjalistami. Personal branding może więc obejmować uczestnictwo w branżowych eventach, targach czy konferencjach, które skupiają duże grono ekspertów z branży kosmetycznej. Podczas budowania marki osobistej warto też pamiętać o regularnej analizie swoich działań – w tym przypadku pomocne mogą się okazać opinie klientów czy obserwatorów w Internecie.

Czego potrzeba, aby zorganizować szkolenie kosmetyczne?

Świadomość posiadania silnej marki osobistej to dla wielu osób motywacja do dalszego rozwoju – a jednym ze sposobów na ciągły rozwój może być organizacja własnych szkoleń kosmetycznych. Te z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością wśród aspirujących wizażystek (i wizażystów), stylistek czy podologów. Samodzielne prowadzenie tego typu kursów wymaga jednak odpowiedniego przygotowania.

Miejsce szkolenia

Miejsce, w którym będzie odbywało się szkolenie, ma duże znaczenie w kwestii powodzenia całego przedsięwzięcia. Wybierając salę, warto więc zwrócić uwagę m.in. na jej metraż – to ważne, aby w wydarzeniu mogli uczestniczyć wszyscy zgłoszeni. Jeżeli szkolenie przewidziane jest dla piętnastu uczestników, a na sali z trudem mieści się dziesięć osób, znacząco wpłynie to na komfort pracy. Trzeba mieć też na uwadze, że podczas szkoleń kosmetycznych kursantki i kursanci korzystają ze stanowisk z biurkiem czy krzesłem kosmetycznym lub ze specjalnych łóżek do zabiegów – to ważne, aby sala była w stanie pomieścić ich odpowiednią liczbę. Oprócz samej wielkości pomieszczenia istotna jest również jego lokalizacja. Najlepiej, jeśli sala szkoleniowa położona jest w centrum miasta lub w jego pobliżu – dzięki temu każdy jest w stanie dotrzeć na miejsce. Jeżeli szkolenie ma odbyć się na obrzeżach miasta, w miejscu, do którego trudno jest dojechać nawet samochodem, frekwencja może nie być zadowalająca.

Stoiska sponsorskie

Szkolenia kosmetyczne bardzo często łączą się ze stoiskami sponsorskimi – a te zazwyczaj nie mieszczą się już na samej sali szkoleniowej. Warto więc zadbać o to, aby w obiekcie, w którym ma odbyć się wydarzenie, znalazło się dodatkowe miejsce dla sponsorów – np. obszerny korytarz. Takie stoiska to dla firm szansa na reklamę, a dla uczestniczek i uczestników kursu możliwość przetestowania produktów lub zabiegów pielęgnacyjnych w przerwie od nauki.

Odpowiednia promocja wydarzenia

Aby szkolenie odbyło się zgodnie z oczekiwaniami i przyciągnęło na miejsce planowaną liczbę osób, warto zadbać o jego odpowiednią promocję. Do tego mogą posłużyć m.in. media społecznościowe lub strona internetowa firmy. Pomocne mogą się okazać również płatne reklamy, np. posty sponsorowane informujące o wydarzeniu i jego szczegółach. Własne szkolenia kosmetyczne można reklamować także podczas innych eventów branżowych, np. rozdając uczestnikom ulotki i drobne gadżety promocyjne. Odpowiednio wypromowane i ciekawie przeprowadzone szkolenie, które gwarantuje solidną dawkę wiedzy i możliwość zdobycia istotnego certyfikatu, szybko zyska popularność. Zadowoleni uczestnicy i uczestniczki często zachęcają do udziału kolejne osoby, np. znajomych z pracy lub ze szkoły – a dzięki temu wydarzenie może cały czas cieszyć się zainteresowaniem.

Chcesz rozwijać się w kierunku wizażu, masażu kosmetycznego czy innych dziedzin kosmetologii i kosmetyki? Oferta Żaka obejmuje ciekawe kursy z tego zakresu – np. Wizaż dla początkujących, Wizażystka/Stylistka czy Masaż kosmetyczny twarzy. W naszej szkole policealnej możesz też uczyć się na kierunku Technik usług kosmetycznych. Zapoznaj się z naszą ofertą edukacyjną i zrób pierwszy krok na drodze swojej kosmetycznej kariery – od pracy w zawodzie do organizacji własnych szkoleń niedaleka droga…