Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w social mediach?

8.11.2023

Sztuczna inteligencja (AI) podbija świat. Nie bez powodu – potrafi ona bowiem niemalże „myśleć” jak człowiek, dzięki czemu jest wykorzystywana w wielu branżach. Z jej pomocy korzystają programiści, social media menagerzy, copywriterzy, przedsiębiorcy, studenci – i po prostu: użytkownicy internetu, czy to do generowania ciekawych obrazów lub zabawnych tekstów, czy zwiększenia swoich zasięgów w socialach. Tu pojawia się pytanie: jak wykorzystać sztuczną inteligencję, by AI w social mediach ułatwiła pracę i pomogła dotrzeć do większej liczby ludzi? Odpowiadamy!

Co to jest sztuczna inteligencja?

Sztuczna inteligencja, czyli AI (artificial intelligence) to – ujmując najprościej – aplikacje, które potrafią wykonać złożone zadania. Od odpowiadania na pytania, a więc sprawnego dostarczania potrzebnych użytkowi informacji, przez grę z użytkownikiem w szachy i tworzenie obrazów według wskazanego opisu, aż po pisanie skryptów.

Sztuczna inteligencja potrafi wykonywać zadania, które jeszcze nie tak dawno w całości wymagały ludzkiej pracy. Co więcej, AI ciągle „uczy” się nowych umiejętności, dzięki czemu może znacznie ułatwić pracę niektórym specjalistom. Sztuczna inteligencja działa dzięki matematyce i logice – system komputerowy podejmuje działania, używając już istniejących wzorców, danych i błędów. Zaawansowana sztuczna inteligencja potrafi szybko i dokładnie przetwarzać nowe informacje, dzięki czemu użytkownik dostaje dane niemalże od razu.

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję?

Wiele osób zastanawia się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję w swojej branży. Dzięki temu, że jest ona tak zaawansowana, stosuje się ją w wielu zawodach. AI przydaje się się w wielu aspektach życia, ponieważ to właśnie dzięki tej technologii można korzystać z asystentów głosowych, czatów z „botem” czy programowania aplikacji, a także z robotów i zaawansowanych systemów sterowania, np. w samochodach. Sztuczna inteligencja doskonale sprawdza się także w social mediach, tworząc teksty i obrazy czy podpowiadając, jak przeprowadzić skuteczną optymalizację lub efektywną strategię działania, dzięki czemu social media menager może ułatwić sobie niektóre zadania.

Sztuczna inteligencja może stworzyć wartościowe treści i monitorować te, które już powstały. Potrafi też zmaksymalizować zaangażowanie czytających. Ponadto AI jest w stanie przewidywać przyszłe trendy i automatyzować zadania marketingowe takie jak odpowiadanie na pytania użytkowników danej platformy.

Nie oznacza to jednak, że sztuczna inteligencja całkowicie zastąpi ludzkie działania. W przypadku social mediów wciąż potrzebna jest wyszkolona osoba, która będzie kontrolować każde działania. AI, choć mocno zaawansowane, może popełnić błąd (np. podczas czatu), który zauważy tylko człowiek. Jest to więc narzędzie, które ułatwia pracę w niektórych branżach i choć warto z niego skorzystać, by pozbyć się żmudnych zadań i pracować efektywniej – człowiek wciąż powinien mieć nad tym kontrolę.

Sztuczna inteligencja (AI) w social mediach

Social media to aktualnie nieodłączna część życia większości ludzi. Korzysta z nich niemalże każdy, ponieważ nie tylko dostarczają rozrywki, ale mogą być źródłem dochodu. Jeśli skończyłeś kurs na social media menagera, AI może pomóc Ci lepiej zrozumieć skuteczność stworzonych przez Ciebie wcześniej kampanii w social mediach i pomóc wprowadzić ewentualne zmiany. Algorytmy sztucznej inteligencji potrafią analizować i przewidywać, co znacznie ułatwia pracę. Dodatkowo AI może monitorować nawet konwersacje przeprowadzane na danym profilu i na tej podstawie określić, czego oczekują klienci.

Sztuczna inteligencja to doskonały kompan każdego, kto korzysta z social mediów nie tylko w celach zarobkowych. AI potrafi bowiem przerabiać zdjęcia, tworzyć unikatowe obrazy i trafiać do konkretnych grup odbiorców. Może również zautomatyzować reklamy, które skutecznie wypromują profil, dzięki czemu większa liczba osób będzie mogła odwiedzić konto Twoje lub klienta, dla którego tworzysz kampanię.