Marketing w branży beauty – jak promować swoje usługi?
15.11.2024
Marketing firmy z branży beauty ma dziś bardzo duże znaczenie – m.in. ze względu na coraz większą konkurencję. W jaki sposób promować usługi firmy, aby interesowali się nimi kolejni klienci? Sprawdź, jak może wyglądać reklama w kosmetologii i kosmetyce!
Media społecznościowe
Jednym z najskuteczniejszych sposobów na marketing w branży beauty jest regularna aktywność w social mediach. Mowa szczególnie o takich mediach społecznościowych jak TikTok, Instagram czy LinkedIn. Systematyczne publikowanie angażujących postów – zwłaszcza tych, które zapewniają odbiorcom wartość dodaną – pozwala pozyskać kolejnych klientów i zwiększyć rozpoznawalność marki. W tym przypadku niezwykle ważne jest określenie swojej grupy docelowej. W social mediach można publikować zarówno treści graficzne i tekstowe – np. ze wskazówkami dotyczącymi pielęgnacji lub makijażu – jak również ciekawe wideo, np. tutoriale makijażowe czy filmy z przebiegiem konkretnych zabiegów kosmetycznych. Działając w mediach społecznościowych, oprócz dodawania postów i filmów, trzeba pamiętać również o interakcji z odbiorcami – np. poprzez zadawanie pytań czy odpowiadanie na komentarze i wiadomości. Pomaga to budować relacje i znacząco zwiększa zaufanie obecnych oraz przyszłych klientów. Skuteczne może się okazać również organizowanie konkursów z nagrodami, np. w postaci vouchera na makijaż okolicznościowy czy jeden z oferowanych zabiegów.
Influencer marketing
Promocja usług kosmetycznych może odbywać się też poprzez wykorzystanie influencer marketingu. To współpraca ze znanymi twórcami internetowymi znanymi z takich platform jak Instagram, TikTok czy YouTube – vlogerami, blogerami czy podcasterami. Do promowania usług firm kosmetycznych wybierane są zazwyczaj osoby, które wyróżniają się swoją osobowością i posiadają społeczność zainteresowaną danym tematem. W przypadku influencer marketingu twórca otrzymuje darmowy produkt lub zaproszenie na zabieg/makijaż, a następnie reklamuje go w swoich social mediach, zachęcając odbiorców do skorzystania z usług danej firmy – mówimy wówczas o tzw. współpracy barterowej. Reklama w zamian za wynagrodzenie pieniężne również jest dziś popularna.
Firmowy blog z poradami kosmetycznymi
Dobrą metodą marketingową w branży beauty jest też publikowanie kosmetycznych poradników na firmowym blogu. Staje się on wówczas wizytówką firmy oraz źródłem cennej wiedzy dla odwiedzających go osób. Wstawiając na bloga artykuły związane z konkretną dziedziną kosmetyki lub kosmetologii, można w prosty sposób pokazać się odbiorcom w roli eksperta i dodatkowo zachęcić do skorzystania z usług tej, a nie innej firmy. Warto rozważyć również stworzenie e-booka o konkretnej kosmetycznej tematyce, który będzie dostępny za darmo dla obecnych i przyszłych klientów. Oferowanie bezpłatnych materiałów edukacyjnych to także jedna z form promocji salonu.
Reklamy w serwisach branżowych
Jednym z elementów marketingu w branży kosmetycznej jest również reklama umieszczona bezpośrednio w serwisach branżowych. Są one odwiedzane właśnie przez osoby zainteresowane daną tematyką – np. makijażem, pielęgnacją skóry czy masażem twarzy. To znacząco zwiększa szansę na wzrost popularności firmy oraz dotarcie do nowych klientów.
Google Ads
Skuteczny marketing beauty to także narzędzia typu Google Ads. To wyjątkowo skuteczny sposób na szybkie przyciągnięcie ruchu do strony internetowej firmy, wzrost sprzedaży usług i poprawę świadomości marki. Płatne reklamy firmy pozwolą dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców i skutecznie przykuć ich uwagę – trzeba jednak mieć na uwadze, że generują one dodatkowe koszty.
Wizytówka Google
Równie istotna w promocji usług kosmetycznych jest wizytówka Google, czyli bezpłatny profil umożliwiający zaprezentowanie usług i podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa – np. salonu kosmetycznego. Wskazuje ona m.in. dokładną lokalizację firmy, dane kontaktowe czy godziny otwarcia. Co więcej, dzięki wizytówce Google klienci mogą wystawiać swoje opinie oraz oceny – to jeden z najprostszych sposobów na ich gromadzenie. Zakładka z opiniami często ułatwia potencjalnemu klientowi podjęcie decyzji o skorzystaniu z usług właśnie danego gabinetu. Realizując strategię marketingową firmy z branży beauty, warto więc uwzględnić wizytówkę Google w swoich działaniach.
Sposoby na reklamę firmy z sektora beauty są Ci już znane – czas więc wziąć sprawy w swoje ręce i rozpocząć karierę w tym obszarze. Jeśli od dawna chcesz otworzyć własny gabinet kosmetyczny i pracować w tej branży, mogą pomóc Ci w tym nasze kursy. Oferta edukacyjna Żaka obejmuje m.in. kursy stacjonarne Masaż kosmetyczny twarzy czy Wizaż dla początkujących, kurs Wizażystka/Stylistka w ramach kształcenia jednorocznego czy kierunek Technik usług kosmetycznych w szkołach policealnych. Ukończenie jednego z nich może przybliżyć Cię do realizacji marzenia, jakim jest praca w branży beauty. Zapoznaj się ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi kursów oraz kierunków policealnych i rozpocznij całkiem nowy etap kariery – z nami to możliwe!
Zobacz także