Cena:
Czas trwania:
Tryb nauczania:
Kurs skierowany jest do nauczycieli oraz rodziców dzieci w wieku przedszkolnym.
Duże znaczenie dla poziomu sprawności językowej dziecka ma oddziaływanie dorosłych na rozwój językowy. Za prawidłowe dla rozwoju językowego uważa się postawy i styl wychowania, które stymulują rozwój. To takie zachowania językowe dorosłych, które sprzyjają rozwojowi języka oraz aktywizują dziecko do mówienia. Ukierunkowania i świadoma stymulacja rozwoju mowy dzieci prawidłowo rozwijających się ma na celu zapobieganie pojawieniu się odstępstw od normy. Przyjmuje się, że wiek 6-7 lat u dziecka jest okresem zamykającym nabywanie systemu językowego. Dziecko osiąga wtedy wystarczającą sprawność artykulacyjną, a jego mechanizmy percepcyjne są w pełni uformowane. Dlatego wiek przedszkolny jest okresem, w którym stymulacja mowy dziecka jest szczególnie ważna.
Przykładowy program nauczania:
etapy rozwoju mowy dziecka,
najczęstsze problemy, błędy i trudności w nabywaniu języka przez dzieci,
wspomaganie/ profilaktyka rozwoju mowy dzieci,
strategie postępowania u dzieci z trudnościami w nabywaniu języka oraz zagrożonych wadami artykulacyjnymi,
propozycje ćwiczeń indywidualnych i grupowych,
wspólne tworzenie pomocy dydaktyczno-terapeutycznych.
Efekty kształcenia:
zapoznanie z etapami prawidłowego rozwoju mowy dziecka,
profilaktyka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
ćwiczenia dla nauczycieli do pracy w grupach oraz indywidualnie.
Wymagania do zapisu:
pełnoletność,
komputer ze stabilnym podłączeniem do Internetu,
przeglądarka internetowa,
mikrofon/słuchawki.
Tryb nauczania
Online
Czas trwania
16 godzin